zondag 15 september 2013

Tekeningetje van de dag

Positieve Tekeningetjes 

 


Sinds 5 februari 2013 maak ik elke dag een “Tekeningetje van de dag”. Dit begon eerst als iets voor mezelf, maar na een tijdje begon ik de tekeningen ook op Twitter te delen. In het begin was mijn uiterlijk het uitgangspunt van mijn tekeningetjes en dan vooral het accepteren ervan. Door elke dag wat moois en fijns over mijn uiterlijk te schrijven en tekenen ga ik me ook veel dankbaarder voelen voor dit fijne lichaam. En dat is toch het belangrijkste wat er is, houden van jezelf.  


Op twitter zag ik veel meiden die hier ook veel moeite mee hebben. Van radicaal afvallen tot het bleken van je tanden wordt als oplossingen gezien. Maar je kan nog zoveel aan jezelf veranderen door verschillende ingrepen, werkelijke schoonheid zal je nooit in de spiegel gaan zien. Je gedachten vinden elke keer wel iets wat zou moeten veranderen en laten we eerlijk zijn: we willen toch niet allemaal strak getrokken barbies worden? Daarom wil ik laten zien dat het van binnenuit gebeurt, jezelf mooi vinden om wie je bent.  Het gaat uiteindelijk toch echt (ja cliché) om je innerlijk waar de werkelijke verandering plaatsvindt. Geloven in jezelf en wat je te bieden hebt , weten wat je kan en wilt volgt dan natuurlijk. Elke week maak ik ook minimaal één tekeningetje van de dag voor één van mijn volgers. Dit zijn meestal lekker gekke dingen gewoon om hun dag net iets mooier te maken. 
Want dat is alles wat we kunnen doen; ervoor zorgen dat het NU leuk en mooi is.




















1 opmerking:

Jasmijn zei

Leuuk! Je hebt er ook al eentje voor mij gemaakt haha (: