dinsdag 24 september 2013

Theatrum


De gezichten in de Theatrum serie zijn allemaal opgebouwd uit deeltjes. In het begin waren deze deeltjes alleen nog een onderdeel van een stroom. Nu worden ze gebruikt om gezichten van mensen te laten zien op de doeken. 

Theatrum II                                   Veerle Ritstier                                        2012














Ik ben deze serie begonnen met een portret van mijn moeder, zij is in 2009 overleden en door middel van dit portret bracht ik haar gezicht weer voor mezelf tot leven.



Vervolgens ben ik op dezelfde manier verder gegaan met mijn het opbouwen van het portret van mijn broer en vriend. 
Theatrum III             Veerle Ritstier                2012
Theatrum IV            Veerle Ritstier                 2012










Theatrum V                                    Veerle Ritstier                                     2012










Na deze drie portretten wilde ik graag mijn techniek veranderen. Ik ging binnen de kleur die koos voor de gezichten werken met verschillende schakeringen in deze kleur. Het eerste portret waar dat op uitprobeerde was mijn vaders gezicht.






Daarna ben ik met deze methode verder gegaan en kwamen er nog acht portretten bij.


Theatrum VI             Veerle Ritstier                2012
Theatrum VII             Veerle Ritstier                2012
Theatrum VIII             Veerle Ritstier                2012
Theatrum IX             Veerle Ritstier                2012
Theatrum X             Veerle Ritstier                2012
Theatrum XI             Veerle Ritstier                2012
Theatrum XII             Veerle Ritstier                2012
Theatrum XIII             Veerle Ritstier                2012









De vorige portretten waren allemaal 35 x 35 cm en ik wilde ook graag wat groter werken met deze portretten. Dus besloot ik er twee 65 x 100 cm te maken.
Dit is een portret van mijn vriend en van mijzelf geworden.


Theatrum I                Veerle Ritstier                2012
Theatrum             Veerle Ritstier                2012















Nog steeds ontwikkeld deze serie door, ik ben nu begonnen met het weglaten van bepaalde onderdelen van het gezicht en de vorm van het gezicht aan het veranderen.

TheatrumXVII                                      Veerle Ritstier                                      2013


Deze serie zal daarom ook nog een vervolg krijgen....

 

Geen opmerkingen: